Down syndrome log

Down syndrome baby dairy in Tokyo

For what

シナジスの注射の帰りに図書館へ行った。彼女と5冊絵本を読んだけど、彼女の興味は床材の方がありそうだった。

We went to the library on the way back from the injection of Synagis. I read 5 picture books with her, but her interest seemed to be more about flooring.

 

私は育児書を立ち読みした。発達が遅くても気にしないという題材だったけど、母子手帳が昔の富国強兵のための基準で作られたとか。時代は変わっても成長基準は変わらないのかな。環境も立場もかわるでしょうよ。

I browsed the childcare book. The theme was that I wouldn't mind if the development was slow, but the Mother and Child Handbook was made according to the standards for the old wealthy soldiers. I wonder if the growth standard will not change even if the times change. The environment and position will change.

 

聖書のような手帳の存在だったのに、パスポートみたいな扱いなのかな。成長ページは参考にせずに。

Even though it was a Bible-like notebook, it was treated like a passport. Do not refer to the growth page.