Down syndrome log

Down syndrome baby dairy in Tokyo

Leap year

4年に一度の今日。何回か2月29日と記した。

Today every four years. I wrote several times February 29.

 

次回の2月29日には彼女は4歳になっている。どんなふうに成長しているか見当もつかない。

The next February 29 she is four years old.

I have no idea how she is growing.

 

私だって今までのままではないし、そのままでもよくない。

I am not the same as before, and it is not good as it is.

 

働けているのだろうか、みんな健康なのだろうか、笑っているのだろうか。

Are they working, are they all healthy, or are they laughing?

 

きっと4年前私は結婚しているのかが疑問だっただろう。

Surely four years ago I wondered if I was married.